ruch naturalny • ruch dla zdrowia

 

 

 

TAŃCZ SIEBIE - RUCH NATURALNY

Tańcze siebie - ruch naturalny to otwarte improwizacje ruchowe i taneczne. Punktem wyjścia w improwizacji jest ciało, ruch, przestrzeń, muzyka lub cisza. Proste działania takie jak: patrzenie, słuchanie, reagowanie, ruch i bezruch, stwarzają możliwość komunikacji pomiędzy uczestnikami bez używania słów. Ruch naturalny to przestrzeń poszukiwania spontanicznej i naturalnej ekspresji, świadomości połączenia ruchu i oddechu, otwarcia na impulsy pochodzące z wewnątrz ciała oraz z zewnątrz. To przestrzeń twórczej pracy, w której możliwe jest bycie tu i teraz oraz spotkanie z drugim człowiekiem na innym poziomie, niż ma to miejsce życiu codziennym.

Prowadzenie: Marek Ruczko.

Uwaga: Wymagane wcześniejsze zapisy!

Planowany harmonogram 2017: wkrótce

 

 

 

 

BODYFULNESS

Ćwiczenia uważnego ruchu według metody Feldenkraisa i VanHowtena

Każdy ruch, który wykonujemy w życiu codziennym, ma zapisaną w mózgu swoistą „matrycę”. Powtarzanie poszczególnych ruchów utrwala tę matrycę, co w konsekwencji powoduje ich nawykowość i automatyzm. Z wiekiem najczęściej przestajemy rozwijać nasz potencjał ruchowy. Zamiast tego korzystamy z nawykowych wzorców ruchowych, nawet wtedy, gdy przestają być one dla nas użyteczne czy zdrowe. Z czasem, stałe powtarzanie takich wzorców, może prowadzić do przeciążenia mięśni i stawów, powstania dolegliwości bólowych, zwyrodnień oraz wad postawy.

Z drugiej jednak strony, nasz mózg ma tę piękną zaletę, że do końca życia ma zdolność uczenia się, wytwarzania nowych połączeń nerwowych oraz regeneracji tkankowej. Dzięki takiej zdolności oraz regularnym ćwiczeniom możemy zmieniać nasze nawyki ruchowe.

Zajęcia Bodyfulness przeznaczone są dla każdego, bez względu na wiek czy stopień sprawności fizycznej. Korzyści z tej metody odniosą nie tylko osoby w pełni sprawne fizycznie, ale także osoby, które czy to w wyniku wypadku, choroby czy bezruchu, straciły możliwość satysfakcjonującego poruszania się. Dotyczy to zarówno schorzeń na podłożu neurologicznym jak i ortopedycznym.

Regularne ćwiczenie uważnego i ergonomicznego ruchu, daje nam poczucie relaksu, radości i satysfakcji z osiąganych efektów. Dzięki temu, że pracujemy na najgłębszym poziomie ciała – nie tylko z mięśniami i powięziami, ale z całym systemem powiązań neurologicznych - efekty ćwiczeń są szybko dostrzegalne.

Dzięki zajęciami Bodyfulness:

Na zajęcia prosimy zabrać ze sobą wygodne i ciepłe stroje do ćwiczeń.

Start II edycji: 6 grudnia 2017 roku (PROGRAM i SZCZEGÓŁY)

Prowadzenie:

dr Iwo Łaźniewska - doktor nauk biologicznych, certyfikowany terapeuta Lifeimpression Bodywork (Ayurveda & Lifeimpressions Institute, Nowy Meksyk).

W pracy terapeutycznej z ciałem wykorzystuje metody terapii biodynamicznych oparte na technikach, które łączą między innymi zasady medycyny ajurwedyjskiej, osteopatii, terapii czaszkowo-krzyżowej oraz praktyki uważnego ruchu wg. metody Moshe Feldenkraisa i Donalda VanHowtena.

 

 

TRENING MIĘŚNI DNA MIEDNICY

Trening mięśni dna miednicy to cykl zajęć skierowanych do kobiet w każdym wieku. Mięśnie dna miednicy mają niebagatelne znaczenie dla zdrowego funkcjonowania kobiecego organizmu, zwłaszcza po doświadczeniach ciąży i porodu. W optymalnym stanie powinny być silne i sprężyste, ponieważ to one podtrzymują nasze narządy wewnętrzne. Natomiast przeciążone stają się niewydolne, co może prowadzić do poważnych komplikacji ginekologicznych oraz trawiennych.

Trening mięśni dna miednicy to cykl ćwiczeń zarówno profilaktycznych jak i terapeutycznych. Ćwiczenia te:

- zapobiegają skutkom niewydolności mięśni dna miednicy, takim jak:

     bóle kręgosłupa lędźwiowego

     bolesne miesiączki

     nietrzymanie moczu

     obniżenie narządów miednicy

- ułatwiają powrót do formy po ciąży i porodzie,

- poprawiają świadomość własnego ciała,

- zwiększają doznania seksualne.

 

Podczas cyklu warsztatowego:

- zapoznasz się z tematem kobiecej fizjologii; dowiesz się, jakie zmiany zachodzą w różnych etapach naszego życia oraz dlaczego mięśnie dna miednicy są tak ważne,

- poznasz budowę miednicy, umiejscowienie i funkcje poszczególnych mięśni,

- dowiesz się w jakich sytuacjach obciążasz mięśnie dna miednicy w sposób nieświadomy powodując zbędne obciążenia,

- nauczysz się jak wzmacniać i rozluźniać mięśnie dna miednicy w sposób świadomy i zamierzony,

- nauczysz się stosować poznane ćwiczenia w życiu codziennym.

Cykl warsztatowy skierowany jest tylko do kobiet po to, aby maksymalnie zapewnić atmosferę wzajemnego zrozumienia i akceptacji. Ćwiczymy w ubraniu. Prosimy zabrać ze sobą luźny strój, ciepłe skarpetki lub sportowe buty.  

Regularny trening mięśni dna miednicy stanowi zamknięty cykl 6 półtoragodzinnych zajęć.

Start VI edycji: 14 listopada 2017 roku (SZCZEGÓŁY)

Prowadzenie: Małgorzata Potocka

 

 

 

 

TERAPIA TAŃCEM "Roztańcz swój stres"

Założeniem tych zajęć jest zastosowanie ruchu i tańca do:

- zredukowania stresu,

- odkrywania swojego ciała w ruchu tanecznym,

- poznawania swoich wzorców ruchowych,

- podnoszenia świadomości siebie podczas ruchu,

- kształtowania pięknej i zdrowej sylwetki.

Zajęcia skierowane są do starszej młodzieży i osób dorosłych; nie wymagają przygotowania tanecznego, ani szczególnej kondycji fizycznej, czy też koordynacji ruchowej. Zajęcia bazują na tanecznym ruchu naturalnym.

Prowadzenie: Anna Samwolska - psycholog, choreoterapeuta, instruktor improwizacji ruchu i symboliki ciała, instruktor eksperymentalnego teatru tańca.

Zajęcia tymczasowo zawieszone.